Forside Kite Ekstremsport Mat & Oppskrifter Trening Turer Mine Mål Mine Linker Sponsorer

Ny sponsor, NORKOST! De støtter satsingen med det jeg trenger av kosttilskudd :)

Publisert: 07.09.2012 @ 13:05 Kategori: Sponsorer Tøffe kommentarer: 7

Nå er det offesielt at jeg har blitt en Norkost utøver. Norkost har valgt å fullsponse meg med det kosttilskuddet jeg måtte trenge i min satsing for å få best mulig effekt med all treningen. De har i tillegg satt opp ett profesjonelt kostholdprogram.

Nå bedriver kanskje ikke jeg idrett som folk forbinner med kosttilkudd til vanlig. Kiting, snowboard, downhillsykling, turn etc er kanskje ikke de aktivitetene som blir assosiert med kosttilskudd bruk. Behovet derimot er "kan være" like mye tistede uansett hvilken idrettstype man bedriver. Når jeg bruker ordet kosttilskudd liker jeg å dele opp ordet. KOST  TILSKUDD, altså noe man supplerer kostholdet sitt med. Ikke erstatter inntaket av mat. Alle har behov for inntak av forskjellige næringsstoffer for å overleve. Hvis man har en høyere aktivitet får enn behov for større inntak, det er logisk for de fleste. Når dette behovet øker kan vi oppleve at vi ikke får inn nok riktig av de næringsstoffene kroppen har behov for. Det er her kosttilskudd kommer inn. Hvis man spiser 1000 g proteiner (alt for mye selvsagt) hver eneste dag kommer du ikke i bedre form ved å dytte inn proteinpulver. 




Når man trener på ett høyt nivå (mye) er det ofte slik at man faktisk ikke klarer å dytte inn nok mat. Ta Therese Johaug foreksempel, en lett utøver som trener enorme mengder til tider. Hun har selv regnet ut at i de tøffeste treningsperiodene så bruker hun så mye som 6000 kcal pr dag. Det er ikke lett å innta i form at sunn og riktig mat. Da kommer det ett behov for kosttilskudd. 

Jeg fikk i går en oppsatt plan på hva jeg trengte ut i fra hvilket kosthold jeg har. En ganske god indiator på dette finner dere på Diett.no, legg inn "alt" dere spiser og eventuelt drikker inn her i en uke. Da ser dere hva dere har behov for. Den har ganske god margin, men tar dere med resultatet til en ekspert vil han enkelt kunne veilede dere videre.

Husk, du kan ikke sammenligne ditt behov med andres hvis dere ikke spiser akkurat det samme, og i tillegg trener akkurat det samme, og har like mye muskelmasse ? vekt og alder.




Jeg takker Norkost veldig for at de vil støtte mitt prosjekt å håper på ett langt og godt samarbeid. 

Jeg kommer til å skrive mer om hvilke produkter jeg bruker og om mine oppleveser av effekten etterhvert som jeg gjør meg erfaringer med de nye produktene.

Følg meg som Idrettsutøver på FACEBOOK

Ingen tøffe kommentarer

Postet av: Essens

Gratulerer så mye med ny sponsor! Jeg må komme meg i form på en eller annen måte jeg å, så jeg skal følge deg her inne på Blogg.no :)
Dato: 07.09.2012 Tid: 13:58 URL: http://essens.blogg.no

Postet av: Jarle Skoie

Essens: Tusen takk for det :) for håpe jeg kan gi deg noen tips på veien og ikke minst litt motivasjon :)
Dato: 07.09.2012 Tid: 14:07 URL: http://playinshape.blogg.no/

Postet av: Essens

Ja det med motivasjon er en viktig essens. Det er ikke de første jeg skal begynne med, men når tida er inne, så gjør jeg det. Men ja, jeg kan følge med og lese hvordan du gjør det, og ta lærdom av det :) For plustelig er tida inne for meg å :)
Dato: 07.09.2012 Tid: 14:40 URL: http://essens.blogg.no

Postet av: Tom Andre Lyng

Hei Jarle!

Høres spennende ut dette. Gikk igjennom målsettingen (mine mål), så det ser jo ut som om planen er i orden.

Kan jeg spørre om hvilke produkter du bruker? Har noe jeg veldig gjerne kunne tenkt meg å informere deg om, og som ikke så mange kjenner til enda. Med mine 20 års erfaring så slår det alt som jeg kjenner til på markedet i dag (da tenker jeg på enkeltprodukter). Dette erstatter ikke alt, men fungere svært godt i treningssammenheng. Restitusjonstida mi er bl.a halvert! Hva gjør det tenker du? Det påvirker blodsirkulasjonen din - og det er selve nøkkelen. Blodet er det som frakter oksygen og næring fram til musklene, OG kvitter seg med avfallstoffene.... En Birkensyklist som bruker dette uttalte rett før Birken at for første gang er det pusten som er flaskehalsen - ikke melkesyra!

Ren og ryddig blogg også forresten!

Mvh

Tom Andre
Dato: 25.09.2012 Tid: 15:23 URL: http://www.lille2m.blogg.no

Postet av: Jarle Skoie

Tom Andre Lyng: I dag så bruker jeg kreatin, selolje, lean green, og zinc matrix levert av Norkost.

Holder høy fokus på restitusjon siden jeg har såpass høy treningsmengde.Alltid spennende å høre om noe "nytt"

Tusen takk for det Tom Andre
Dato: 25.09.2012 Tid: 22:42 URL: http://playinshape.blogg.no/

Postet av: Tom Andre Lyng

Da skal jeg sette med ned og sende deg litt å lese på pr.mail. Blir forhåpentligvis sendt i løpet av morgendagen.

Kreatin, selolje og zinc er supert! Lean green er jeg usikker på hva er, men i ordlyden høres det bra ut (=

Når du skriver såpass høy treningsmengde....hva ligger i det?
Dato: 25.09.2012 Tid: 22:51 URL: http://www.lille2m.blogg.no

Postet av: Jarle Skoie

Tom Andre Lyng: ca 12 økter i uken. Du kan sende det på jarleskoie@hotmail.com :)
Dato: 25.09.2012 Tid: 22:54 URL: http://playinshape.blogg.no/

Skriv en ny kommentar

hits