Forside Kite Ekstremsport Mat & Oppskrifter Trening Turer Mine Mål Mine Linker Sponsorer

Startet dagen med LASERBEHANDLING "wææ" med påfølgende kiteøkt på Ringshaug

Publisert: 30.08.2012 @ 13:47 Kategori: Kite Tøffe kommentarer: 12

I dag startet dagen med laserbehandling med min nye partner/sponsor. Deretter dro jeg rett til Ringshaug for å Kite sammen med Fredrik.

Fortsetter under bilde:

Jeg må jo si at det var med blandede følelser jeg i dag stod opp til dagens første gjøremål "laserbehandling" bare ordet i seg selv er jo skremmende. Jeg tenker vel litt Starwars med en gang, jeg har vel lite eller ingen erfaring med behandling av denne typen. Hva som spesifikk skjer med cellene under behandlngen kommer jeg tilbake til i ett eget innlegg.

Jeg ble møtt av denne mannen:

En utrolig hyggelig mann som dessverre måtte bli grillet med masse av mine spørsmål. Jeg tenkte hvis han skal grille min mage så må han vel tåle det. Han svarte direkte på alle mine spørsmål og hadde svar av logisk karakter. Det var ihvertfall betryggende for en debutant i laser verden. Selve behandlingen tok 35 min og var relativt behaglig. Laserstrålene gav fra seg litt varme, men for en badstueentusiast som under tegnede er, så var det bare deilig. Det medførte ingen form for smerte og fordi man hadde mye å snakke om gikk behandlingen over på ett blunk. Gleder meg til å se effekten etter noen behandlinger. Det gjør kanskje dere også?? :)

 

Etter jeg var ferdig fikk jeg beskjed om at det beste jeg kunne gjøre var å trene, og når vimplene står rett ut er jeg vel ikke vanskelig å be :) 

Fortsetter under bilde:

Jeg hadde avtalt med Fredrik at vi skulle dra rett å kite etter behandlingen, så vi satte kursen til Ringshaugstranden. Her blåste det relativt greit så vi rigget opp utstyret.

Vi kom oss på vannet i ca 1,5 time med litt varierende vindstyrke, men slett ikke gusty, det var ca 1,5 meter bølger og det er utrolig morsomt å leke med.

Det var jo tildels sol og en helt fantastisk følelse å tidvis ha trykk i kite'n til å leke på vannet. Jeg har dessverre ikke noen bilder av selve kitingen da det vanskelig å få noen til å stå på land når forholdene er gode :/ Legger heller ved ett bilde til av område :)

 

Nå blir det jobbing noen timer før det blir en styrke økt i kveld :) Hva skal DU trene i dag???

Ingen tøffe kommentarer

Postet av: Min treningslykke

Slankelaser?? Skeptisk :P jeg har trent bryst, skuldre og triceps idag. Herlig! Ha en fin dag videre!
Dato: 30.08.2012 Tid: 14:22 URL: http://mintreningslykke.blogg.no

Postet av: Jarle Skoie

Min treningslykke: Det er helt nytt for meg også i grunn, veldig spent på å se hvordan det fungerer.

Det hørtes ut som en veldig god økt :)
Dato: 30.08.2012 Tid: 14:30 URL: http://playinshape.blogg.no/

Postet av: noraeiker

Har aldri hørt om det engang! haha:) Har ikke kunnet trent idag jeg, vrengte foten og fikk hjernerystelse igår !
Dato: 30.08.2012 Tid: 14:47 URL: http://noraeiker.blogg.no

Postet av: Jarle Skoie

noraeiker: Hvordan i alle dager har du klart det??? går det bra med deg?
Dato: 30.08.2012 Tid: 14:49 URL: http://playinshape.blogg.no/

Postet av: noraeiker

Haha på skolen jeg går på, så har de lange trapper som er laget av... nei jeg vet ikke noe metall aktig stålgreier. og mellom trappetrinnene er det store mellomrom. så jeg gikk opp trappen,som er ganske bratt. så skle jeg gjennom en åpning mellom trappetrinnene ca ned til midten av leggen, og datt frem, så tilbake, åsså frem igjen for å prøve å komme meg opp, så skle jeg lengre ned til ca midten av låret(dette er kun den ene foten) Så mens foten å låret var fastklemt falt det ned med bakhodet først.... og så var det rett på legevakten. hadde hukommelsestap og greier igår.. helt forjævlig forvirrende
Dato: 30.08.2012 Tid: 14:52 URL: http://noraeiker.blogg.no

Postet av: malinbrekken

spennende!
Dato: 30.08.2012 Tid: 14:58 URL: http://malinbrekken.blogg.no

Postet av: Jarle Skoie

noraeiker: Det er stygt å le, meeen hahaha. noen som filmet? :) Det var sikkert veldig veldig vondt da. Jeg skjønner faktisk ikke hvordan det er mulig når du går nedover en trapp å få beinet inn i mellom trinnene, men har har jo ikke sett trappen. Har du ett bilde av den?

Kanskje greit å ta det litt med ro da ja :/

Viktig å ta det med ro når du har slått hode. Det kan komme mange bivirkninger hvis du ikke gjør det flere år senere
Dato: 30.08.2012 Tid: 15:04 URL: http://playinshape.blogg.no/

Postet av: Jarle Skoie

malinbrekken: Ja, blir interessant å se om det gir noe effekt over tid :)
Dato: 30.08.2012 Tid: 15:05 URL: http://playinshape.blogg.no/

Postet av: noraeiker

haha nei det var ingen som filmet! haha jeg lo selv også før jeg kom på legevakten å fikk beskjed om hjernerystelsen, var jo heelt borte haha! Ja det er viktig og ta det med ro, jeg prøver også da, men er av den typen som sliter med og holde seg i ro, nå har jeg ikke ak så mye valg da ! haha nei jeg har kun bilde meg støttebandasje på! Jeg hater føttene mina hahah. Haha skjønner selv ikke at d skal være mulig, men jeg er så vimsete !
Dato: 30.08.2012 Tid: 15:13 URL: http://noraeiker.blogg.no

Postet av: Jarle Skoie

noraeiker: Hehe, det må være utrolig slitsomt å hate føttene sine :)

Jeg har jo hatt mange skader opp igjennom, og noen hjernerystelser. Jeg anbefaler deg faktisk å ta ett par dager i mørkt rom. Jeg kjenner flere som har slitt med hodepine i flere år etter for mye slag mot hode uten å ta det med ro. Jeg hadde en alvorlig skade i sweits for noen år siden. da husker jeg ikke noe på 6 timer "luftambulanse " den stilen der. da lå jeg i bekmørkt rom i 6 dager.
Dato: 30.08.2012 Tid: 15:16 URL: http://playinshape.blogg.no/

Postet av: Anette

Nå må du ikke brenne kruttet de første to ukene da Skoie;-)) Hihi...!! Men bra du står på!!!! Men jeg er bare nysgjerrig: Hvor mange ganger i uka trener du styrke, og hvorfor velger du da å trene bare et par spesifikke muskelgrupper kontra hele kroppen??
Dato: 30.08.2012 Tid: 17:21 URL:

Postet av: Jarle Skoie

Anette: deler opp kroppen i 3 akkurat nå med en dag restitusjonstrening så det blir en syklus på 4 dager.

Grunnen til at jeg ikke trener helekroppen hver gang er at jeg vil at den skal restitueres mest mulig imellom hver nye økt. Det er viktig at musklene får tid til å bygge seg opp igjen. Det er selvsagt veldig mye man kan gjøre for at restitusjonstiden går ned. Det har jeg jo skrevet endel om tidligere.

Var det et greit svar?
Dato: 30.08.2012 Tid: 23:26 URL: http://playinshape.blogg.no/

Skriv en ny kommentar

hits